Pārlekt uz galveno saturu

Dienesta viesnīcas WIFI

Ko darīt, ja neizdodas pieslēgties Wi-Fi tīklam “Lite”, “EDU_Guest” vai “eduroam”?

Iespējams, ir novecojusi pieslēgšanās informācija, un ir nepieciešams aizmirst tīklu un pieslēgties tam atkārtoti.

Datorā atrod Wi-Fi tīklu izvēlni un uz problemātiskā Wi-Fi tīkla noklikšķina ar peles labo pogu un izvēlas opciju “Aizmirst tīklu”, pēc tam mēģina pieslēgties atkārtoti, ievadot lietotāja vārdu un paroli pa jaunu.

Mobilajā iekārtā atver Wi-Fi tīklu sarakstu, un ilgāk patur uz problemātiskā tīkla, izvēlas “Aizmirst tīklu”, pēc tam mēģina pieslēgties atkārtoti, ievadot lietotāja vārdu un paroli pa jaunu.

 

Varu pieslēgties “EDU_Guest” tīklam, bet neatveras autentifikācijas lapa, kurā ievadīt lietotāja vārdu un paroli. Kā rīkoties?

Ja tīkla pieteikšanās lapa neatveras automātiski, mēģiniet datorā vai viedierīcē atvērt interneta pārlūkprogrammu (Chrome, Firefox, Edge) un atvērt kādu interneta vietni (izņemot LLU vietnes). Tiksiet pārvirzīts uz pieteikšanās lapu.

 

Viedierīcē mēģinu pieslēgties tīklam “Lite” vai “eduroam”, taču poga “Izveidot savienojumu” nav aktīva un to nevar nospiest. Kā rīkoties?

Savienojuma izveides logā ir sadaļa “CA sertifikāts” vai “Tīkla sertifikāts”. Šajā sadaļā jāizvēlas opcija “Nenorādīt”, “Nepārbaudīt”, vai tamlīdzīgi. Tad poga kļūs aktīva un varēs pieslēgties minētajam Wi-Fi tīklam. Ja šāda izvēle nav pieejama, izmantojiet “EDU_Guest” tīklu, jo jūsu ierīce neatbalsta savienojuma izveidi bez tīkla sertifikāta.

 

Wi-Fi tīkls viedierīcē strādā bez problēmām, bet datorā neizdodas izveidot savienojumu ar tīklu, vai tīkls neuzrādās Wi-Fi tīklu sarakstā. Kā rīkoties?

Īslaicīgi izveidojiet savienojumu ar citu tīklu un mēģiniet atjaunināt datora bezvadu tīkla kartes draiveri. Tie parasti ir pieejami datora ražotāja vai tīkla kartes ražotāja mājaslapā.

 

Lēni darbojas vai neielādējas konkrētas mājaslapas vai rīki (piemēram, interneta televīzija, failu apmaiņas programmas, BBB), taču citas mājaslapas un rīki (YouTube, Spotify, ziņu vietnes) darbojas bez problēmām. Kur problēma?

Ja nedarbojas konkrēts rīks vai vietne, iespējams, problēma ir šī servisa nodrošinātāja pusē, nevis LLU vai jūsu ierīcē. Šajā gadījumā nepieciešams nogaidīt vai īslaicīgi izmantot kādu citu rīku ar līdzvērtīgu funkcionalitāti.

 

Internets strādā stabili, e-studijas un video internetā darbojas labi, taču ir problēmas izmantot tiešsaistes spēles un citu interaktīvu saturu. Kā rīkoties?

Akadēmiskais tīkls primāri ir paredzēts studiju procesa nodrošināšanai. Ja rodas problēmas ar spēļu spēlēšanu LLU tīklā, nepieciešams izvēlēties citu interneta pakalpojumu sniedzēju.

 

Internets vakara stundās darbojas lēnāk nekā parasti vai nesanāk izveidot savienojumu ar Wi-Fi tīklu. Ko darīt?

Vakara stundās tīklam ir lielāka noslodze, jo to izmanto lielāks cilvēku skaits. Lai palīdzētu viens otram, iesakām atslēgt failu apmaiņas programmas (Torrent) un citus rīkus, kas noslogo tīklu. Ja iekārta atbalsta, mēģiniet ieslēgt prioritāru 5GHz apraides režīma izmantošanu.

 

Mēģinot pieslēgties tīklam, Samsung viedierīcē parādās uzraksts “Piekļuves punkts ir īslaicīgi pilns”. Ko darīt?

Atvienojieties no Wi-Fi tīkla un mēģiniet tam pieslēgties atkārtoti. Šī problēma ir novērota dažās viedierīcēs, kā rezultātā ierīce nespēj izvēlēties starp 2.4GHz un 5GHz apraidi.

 

Kādi ir paredzamie Wi-Fi tīkla ātrumi, atrodoties LLU dienesta viesnīcās vai citos objektos?

Tīkla ātrums ir atkarīgs no attāluma līdz raidītājam, klientu blīvuma ēkā, traucējumiem (mikroviļņu krāsnis, Bluetooth, nepareizi konfigurēti privātie Wi-Fi raidītāji), kā arī gala iekārtas veiktspējas un atbalstītajām apraides frekvencēm. Veicot tīkla ātruma mērījumus nejauši izvēlētās vietās, tas parasti ir no 5 līdz 100 Mbps robežās, atkarībā no augstākminētajiem faktoriem.

 

Gaitenī izvietotajam Wi-Fi raidītājam nedeg neviena gaismiņa, gaismiņas ir sākušas mirgot, vai raidītājs ir atdalījies no sienas. Kā rīkoties?

Šajā gadījumā sazinieties ar savas dienesta viesnīcas IT speciālistu, aizpildot pieteikuma formu, vai ziņojiet pārvaldniecei. Nepieciešamības gadījumā veiciet video un foto uzņēmumus, kā arī piefiksējiet precīzu notikuma laiku un vietu.

 

Man ir cits jautājums par LLU bezvadu tīkla darbību, vai esmu novērojis problēmas ar tīkla darbību, kuras pats nespēju atrisināt. Kur vērsties?

Lūdzu, aizpildiet tīkla problēmu pieteikuma formu, norādot problēmas raksturu un laiku. Par problēmām ar tīklu var ziņot arī dienesta viesnīcas dežurantam vai pārvaldniecei.